vineri, 4 septembrie 2009

RUSE DE ALTADATA - OLD PYCE - ROUSCTCHOUK


Ati fost pe la Ruse? Pai merita, numai pentru arhitectura orasului si pentru peisaj... :) Imaginile de mai jos cred ca or sa placa si celor care au fost si celor care se vor vizita orasul vecin.



Centrul este dominat de parcul central - piata Svoboda (din fata primariei) pliina de fantani, si cladiri impresionante precum cea din imagini (Casa Comertului in care functioneaza teatrul Ruse, si cateva restaurante, fast food , si altele).


Schimbari facute de comunistii bulgari:

Pai nu e rau... nu rau de loc, nu-i asa? parca nu a distrus nimeni nimic, parca sunt puse in valoare monumentele arhitecturale si sculpturile..!
Gradina centrala este cumva cuprinsa in stilul arhitectural geometric frantuzesc, cu elemente din gradina englezeasca, precum prima fantana din Ruse.




Erau multe cabluri... in perioada aceea, astazi... remarcati faptul ca nu mai sunt! La noi nu a ajuns tehnologia si inteligenta de a scapa de inesteticele cabluri, plus riscurile ce le aduc sanatatii. dar.. ce nu stii nu-ti face rau! asa e bine sa-si repete romanul!


Strada Alexandrovska, acela nume il purta si Str. Garii sau Str. Principele Nicolae, candva cea mai importanta din Giurgiu, ca si in Russe. S-ar parea ca arhitectii ce s-au ocupat re regularizarea stradala in Giurgiu, au avut un aport si in Russe, de aici si ipoteza ca pana si Gradina Alei din Giurgiu ar fi putut trece pe sub mana unuia dintre cei mai vestiti peisagisti ai acelor vremuri Vilhelm Meyer, ce a proiectat Parcul Tineretului din Ruse, si... Cismigiul din orasul romanesc cu metrou.
Pentru giurgiuveni, Alexandrovska = shopping, de aici si tensiunile multiple aparute dupa "invazia" romanilor, ce a adus modificari la programul magazinelor si a restaurantelor, preturile s-au ridicat dupa buzunarul permisiv al romanului (ca romanul da si nu se intreaba) ..iar bulgarii, cu un venit mediu mult mai mic decat cel al romanilor isi permit mai rar o iesire in centru la o inghetata. Cu toate acestea pot spune ca vad in fiecare week-end , batranei , tineri de toate felurile , si familii tinere ce stau in acelasi lor si se bucura in liniste de o cafea sau de o salata. Ma bucur de moment dar nu pot sa nu-mi amintesc ca in Giurgiu asa ceva nu va fi niciodata, romanii din sud sunt rai, in marea lor majoritate si anti sociali. Daca gresesc va rog sa ma corectati.


Portul Ruse
- Pyce - Roustchouk dupa bombardament
imagini foarte bune si interesante primite de la Radu Olteanu - proprietarul super site-lui ART-HISTORIA
si
RECONSTITUIRI ISTORICE

Avand in vedere ca nu este nici macar munca mea de cautare si cercetare am insistat cu watermark-urile pentru siguranta, avand in vedere ca in ultima vreme tot mai multe site-uri plagiaza "Giurgiu vazut prin ochiul care vrea sa vada".

Tunurile de mai jos le puteti observa la Muzeul Regional de Istorie Ruse.

Imi plac la nebunie imaginile acestea, sunt foarte explicite si ascutite, habar nu am ce aparat a fost folosit dar cu siguranta unul nemtesc, ei aveau obiceiul sa fotografieze avioanele prabusite, pe ei prabusiti, zonele inainte si dupa bombardament (in fine asta era o formalitate militara - dovezi).Dar ca idee , poate isi mai aduce aminte cineva de o postare mai veche cu imagini la fel de interesante si inspirationale : AICI _ CLICK


Insulele din zare astazi nu mai sunt vizibile, dar inca exista sub apa maloaza a dunarii, de aici si traficul in tens de pe zona romaneasca fluviului, avand in vedere curentii. Candva de mult, adica cu 100 de ani innainte de aceste imagini, erau mult mai multe insulite (ostroave) si tinand cont de faptul ca imaginile sunt facut toamna cand fluviul se cam umfla, intelegeti dece zona era un bun vad pentru trecere si pentru porturi. :)


Portul Ruse in anii 1870



360- Gradina centrala - Ruse astazi!

30 de comentarii:

Anonim spunea...

Cicula cumva autobuze din Giurgiu spre Ruse? nu indraznesc sa intreb daca si din Bucuresti...

GIURGIU spunea...

Pai exista microbuze de vre-o 3 ani din cate stiu. Ultima data costa cam 30 lei Bucuresti-Russe. Mai exact pleca de la Bucuresti Filaret si ajungea undeva in zona Garii Centrale in Ruse. Exista microbuz Giurgiu Russe, pleaca de la autogara (langa gara centrala Giurgiu) "Red House".

Costa destul de mult datorita taxei de pod ce creste simtitor daca masina are capacitate mai mare.

Daca aveti bicle , recomand cu bicla, este gratis trecerea granitei si a podului numai sa aveti buletinele la voi si... rabdare. Podul peste Dunare are aproape 2 Km, dar este mult mai frumos sa-l traversati pe jos sau pe bicicleta.

Exista si trenuri Bucuresti Nord Russe, si Giurgiu Nord Russe. Si apropos de trenuri incurand trebuie sa treaca Orient Extress si pe la noi prin Giurgiu , catre Turcia dar.. pe la Gara internationala Giurgiu Nord.

:)

GIURGIU spunea...

Am uitat ..pentru cei care nu stiu microbuz catre Giurgiu se ia de la "Pieptanari" adica de la Eroii Revolutiei cum iesiti de la metrou mergeti in sens opus malului "City Mall" si intr=o fosta benzinarie pe colt este statia. 15 lei cursa.

Anonim spunea...

Mersi mult pentru informatii. Cred ca nu mai circula cursele de la Bucuresti, nici cele de la Horoscop (pe care le gasisem pe google), nici de la Filaret (trece doar un autobuz de la Bacau, pe la 11). Trenul e tot de pe la 12 si ceva, am intrebat... Pacat, ar fi fost foarte convenabil ceva mai de dimineata, pentru o excursie de o zi.
Pina la urma tot varianta cu schimbatul la Giurgiu e mai buna. Cam ce frecventa au cursele si cam cit costa?
Gasisem o stire mai veche: "In curand va incepe sa functioneze o linie de autobuz Ruse - Giurgiu. Pretul unei calatorii va fi egal cu cel al liniilor de oras."
Nici vorba sa se fi intimplat asa ceva, nu??

Multumesc, inca o data.

GIURGIU spunea...

Hahahaha... pai te-ai uitat la data? nu stii ca tara asta de rahat este in campanie electorala de 2 ani? nu crede nimic din ce auzi, toate sunt bomboane aruncate celor mai creduli...!
Ar fi logic si absolut normal sa existe o cursa la pret intern, avand in vedere ca Giurgiu si Russe se constituie intr-o Euroregiune, va chiar 2 euroregiuni, una la nivel municipal si una la nivel judetean. Sunt dati dreacu giurgiuvenii astia, adica astia sefi, pac pac, cu invarteala cu painea si cutitul cum zice romanul.

Ziceu ei ca ar face si o telegondola Giurgiu Russe, o ideea ce pe mine m-a exaltat la modul serios si cat se poate de pozitiv.:) in alta viata!

Da un semn cand vrei sa faci o plimbare si mergem impreuna, cunost foarte bine orasul Russe si zonele din regiunea asta.

Sau.. iei microbuzul Giurgiu Bucuresti, cum spuneam 15 lei cursa, si pleaca la fiecare 30 de minute de la 6 dimineata prima cursa pana la 7 seara ultima cursa. :) asta e nasol. porti ajunge devreme dar de intors .. cam naspa ca tot devreme trebuie!

Adina spunea...

Eu le spun ca merg numai pana la Ruse si scap de taxa de pod. :)

GIURGIU spunea...

cred ca te referi la rovigneta! acolo da, adica dupa ce treci podul poti trece in voie fara sa cumperi rovigneta daca stai numai in Russe. Dar podul il plateste "toata lumea", dar acuma...daca intinzi 10 de lei si zici merci... nu stii niciodata! ;)

Cel mai sanatos si linistitor este sa ai tot ce-ti trebuie mai ales daca pleci la drum lung, eu cel putin asa.."operez". Dar suntem romani nu? o jmenareala, o spaguta, o invarteala , o manelizare, trebuie ca altfel parca nu ne simtim bine. Apoi urlam desigur cum ca serviciile nu sunt bune! :) pai... pac pac!

Marius spunea...

Interesant acest Ruse. Desi de afla la doi pasi de Giurgiu, diferentele sunt de la cer la pamant si iti poti da seama de ele foarte usor. Ambele orase au o istorie indelungata, ambele au povesti care merita spuse, dar unul singur mai are o parte din aerul acelor vremuri, care se pastreaza nu numai in fotografii si tablouri. Deh, ii numim noi cum ii numim pe bulgari, ca sunt caposi (la propriu), ca sunt dâng-dâng, dar la punctul asta ne-au devansat un pic. Chiar... la noi oare cand vor disparea capetele patrate?!

adra_bell spunea...

Eu iti multumesc pentru aceasta postare ca si pentru cea dinainte, tocmai ne pregateam sa plecam la Balcic si unele informatii ne-au fost utile.
Da, Russe e frumos, dar nu-l putem compara cu Giurgiu, ar fi nedrept.
Hai spune-ne ceva si despre regiunea din jur, asa de interes turistic.

Anonim spunea...

poti sa-mi spui te rog care este pretul final pana la urma de la bucuresti la ruse. de la bucuresti la giurgiu 15 ron si de la giurgiu la ruse cat costa? cu toate taxele incluse? as fi vrut sa merg sambata pe 3 oct.
multam fain!

GIURGIU spunea...

scrisese detalii and stuff si nu a mers, am pierdut textul,...
Asadar pe scurt
Microbuz Giurgiu Russe - aprox. 30 lei
(nu uita sa calculezi dus intors)

Sfat, cumpara leva din centru de pe pietonalul (Str. Alexandrovska) este un curs bun.

Daca vrei sa mananci ceva nu te duce la cele mai accesibile si vizibile restaurante pt ca este scump, iti recomand Iris Restaurant, este singurul de pe linia caselor de pe faleza. La restaurant se ajunge simplu, cobori dinstre capatul strazii Alexandrovska ( dupa tribunal) spre Dunare (adica dreapta) si vei ajunge la faleza, apoi tinand DUnarea in stanga ajungi cat ai zice mancaruri mediteraneene ieftine. :) (am facut si reclama )

taxa de pot in caz ca te duci cu masina... 25,5 lei si la ei 6 euro sau 12 leva (nu primesc lei).

Anonim spunea...

mersi pt raspunsul prompt!
te mai deranjez cu o intrebare.. intrucat mi se pare destul de scumpa cursa giurgiu ruse(30 lei ) , as fi vrut sa stiu daca mai este vreun mod de a ajunge in ruse in afara de acest microbuz? dupa ce ajung din bucuresti la autogara din giurgiu, pot apoi sa iau un maxi taxi pana la podul de trecere giurgiu-ruse si sa trec podul asa pur si simplu, fara a lua acel microbuz? as economisi astfel niste bani pt shopping :D

Anonim spunea...

ma gandeam la un bac peste Dunare.. cu care pot sa trec Dunarea si ajung la Ruse

GIURGIU spunea...

din pacate nu mai merge bacul din 2001. Singura alta metoda este bicicleta, si nici nu platesti taxa de pod.

Anonim spunea...

Am ajuns aici pt ca ma intereseaza o excursie de o zi Buc-Ruse.
Am retinut unde sa schimb leva si unde sa mananc. Alt restaurant, in caz ca Iris e aglomerat sau... nu stiu, mai poti recomanda? Dar patiserie, cofetarie?
In Giurgiu nu e mai convenabil sa schimb leva?
Mi-ar placea sa vizitez si imprejurimile.
Ce recomanzi pt o excursie de o zi? Dar de doua zile? Mi-ar placea sa merg spre Veliko Tarnovo.
Recomanda-ne si noua locuri stiute de tine din Bg.
Iti multumim mult!

GIURGIU spunea...

Anonimule..recomadarile pe care le-am facut si mentionarile, au scop sa atentioneze si pe altii de in legatura cu anumite solutii mai pune pentru situatii des intalnite. Sa stau eu sa-ti spun ce marita si ce nu vizitat, este absurd...exista google.
Restaurant... in functie de ce vrei gasesti peste tot in Russe, mai ales in zona istorica si faleza. \cofetarii..nu mai sunt ca au invadat cefalaii romani si cum ei cereu friptura la cafenea si carnati la cofetarie..in 2 ani toti vand cam aceleasi chestii.
Eu cand ies di russe, opres pe la Billa sau la Kaufland, si cumpar prajituri bulgaresti ca-s chiar bune si ieftine comparativ cu ce e de partea cealalta a Dunarii, au vinuri suuper buna astia in districtul Russe, cautati vin facut de calugari..very nice!

Serviciile in centru, unde sunt multi romani au inceput sa fie cam de nasoale, cum spuneam, pentru ca sunt romani in zona. deci.. daca vrei sa te simti bine in BUlgaria mergi in locuri cu putini romani si incearca sa vorbesti in engleza! :)

sunt multe de spus..dar fiecare cauta anumite lucruri unii sunt mai oameni si consuma cultura locala, vor sa vada autenticitate, cultura, natura, peisaje, oameni ai locului, si altii se inghiontesc ca prostii in magazinele de prin centru si te miri prin ce terase urland si stand cu pula in gura de la copii la femei, crezand ca nimeni nu intalege ce spun ei.... si mai sunt si categorii mixte, desigur!

Anonim spunea...

Din pacate, genul asta de oameni de care spui, castiga din ce in ce mai mult teren peste tot. Si-n Buc pe strada sau in mijloacele de transport in comun auzi cum stau tot timpul cu ea in gura, de-mi pocneste obrazul mie de rusinea lor. Mi-e rusine de copilul meu ca e expus la asa ceva. Ce educatie sa-i dau eu cand vede strada si lumea de afara cum e? Ma rog...
Cu ei pe langa noi sau nu, asta e, tre sa vizitam si noi cate ceva prin Bg ca e absurd de aproape de Buc si e pacat.
Sincer, nu ma prea intereseaza cumparaturile, ca avem si noi de toate aici. Vreau sa miros locuri, vreau sa vad cladiri si strazi si alei in parcuri... vreau sa vad peisaje... dealuri, stanci, ape...
Normal ca la un moment dat tre sa mananci ca ti se face foame, asa ca... orice sfat e bun.
Si daca ai spus de vinul ala facut de calugari... o sa ma opresc sa-l caut si eu. poti sa spui exact cum se numeste?
Stim sa citim literele chirilice si stim si engleza... la nivel fluent... apropo de ce ziceai...
Multumesc inca o data in numele meu si al celor care gasesc utile info date de tine.

norida spunea...

Multumesc si eu pentru sugestia asta cu Ruse (sunt "anonimul" de la primele doua comentarii, ca vad ca dupa aceea s-au mai adunat si alti doritori de informatii). Am reusit sa ajung in Ruse simbata trecuta, si mi-a placut foarte mult, in special zona falezei. Parca portul de azi pastreaza ceva din atmosfera de altadata, asa cum reiese din pozele vechi postate aici... Imi place si ca faleza nu a fost foarte amenajata... e linistita si are multe colturi ascunse, numai bune pentru plimbare. Bine, "neamenajarea" asta poate fi uneori si neplacuta (dupa cum mi se pare ca e cazul portului din Giurgiu, care numai la plimbare nu te inspira...). Dar la Ruse nu era deloc cazul, dimpotriva.
Imi pare rau ca nu am stiut ca exista si un centru de informare turistica (abia dupa ce m-am intors am aflat ca este unul pe Alexandrovska nr. 61 - poate va fi folos cuiva). Asa ca nu am reusit sa gasesc nicaieri o harta turistica. Singura harta care se vindea prin librarii nu avea trecut nici un obiectiv. Dar pina la urma m-am descurcat cu hartile de pe panourile turistice de pe strazi, chiar in numar foarte mare. Am reusit sa gasesc Kuyntu Kapu (in curs de renovare), insa nu si Fleet Tower.
Nu prea am avut chef sa intru in muzee, am vrut sa ma plimb mai mult pe strazi, totusi nu am putut rata Casa Kaliopa, cu decoratii foarte frumoase la etaj.
Si mai e plecaut in Ruse faptul ca are multe piete si strazi pietonale...

Si o informatie de folos pentru cei care mai vor sa mearga: nu mai exista microbuze din Giurgiu spre Ruse. Dar sa nu se sperie: se poate merge foarte bine si pe jos, nu e ceva imposibil. In conditiile in care am plecat cu microbuzul din Bucuresti la 7:30 - nu mai stiu la ce ora am ajuns in Giurgiu, dar de acolo am fost pe jos (cu exceptia podului, din pacate) - si la 10:30 eram deja in Ruse, zic eu ca nu e cine stie ce.
Problema e la intors,ca ultimul microbuz din Giurgiu spre Bucuresti pleaca la 17:30. Dar exista un tren noaptea, pe la 3 si ceva, direct din Ruse.

Am facut si niste poze, poate vrea sa isi faca cineva o idee despre cum arata azi Ruse
http://www.flickr.com/photos/norida/sets/72157622534339683/

norida spunea...

Am uitat sa trec si site-ul centrului de informare turistica din Ruse, poate va fi util cuiva
http://www.tic.rousse.bg/index.php?page=1

GIURGIU spunea...

pai foarte faine pozele....va recomand sa intrati pe linkul de mai sus...! Intr-adevar.. merita o plimbare doua, despre mersul pe jos tin sa spun ca nu ai voie sa treci ep jos podul peste Dunare, dar... daca te descurci poate te lasa. :)

Sunt multe de vazut... eu unul daca am un ban in plus prefer Russe oricand fata de Bucuresti. :)

Noridamar...iti recomand zonele apropiate orasului sunt exceptionale si pline de frumuseti...dar pentru asta e musai masina sau bicle. :)

norida spunea...

Ei, nu aveam de unde sa stiu ca podul ala nu poate fi trecut pe jos (nici acum nu inteleg de ce cu bicicleta se poate, si altfel nu), nici ca a fost desfiintata linia de microbuze (desi ajunsese pina la mine un oaresce zvon, dar nu i-am dat crezare). Nici nu stiam cam citi km ar fi pina la Ruse (oare 8, oare 16?) - nici de pe net nu am putut afla - dar am zis ca merita sa incercam sa aflam :) Cu podul ne-am descurcat asa: am reusit sa dibuim cam pe unde vine, dar vamesul dinspre partea noastra a facut ochii cit cepele cind a vazut doua individe aparind la orizont, s-a uitat suspect pe buletinele noastre si apoi a zis "stati putin sa dau un telefon sa intreb daca sa va las sa treceti", de unde am dedus ca nu se ingramadisera prea multi sa treaca podul pe jos pina atunci, daca omu nu stia cum sa procedeze :))) Dar pina sa ajunga la telefon a aparut un tir si cuprins de o revelatie a zis "da'mai bine va opresc eu tiru asta si treceti podu cu el si gata". Si asa se face ca am ajuns sa calatoresc in premiera si cu tiru. A meritat experienta, ce mai. Soferu era bulgar si a fost foarte dragut, ne-a oferit chiar si niste bomboane dintr-o cutie pe care a scos-o de pe nu stiu unde si curios nevoie mare a intrebat: "Rumincutz? Metro? Metro?" :)))
Si dupa ce am trecut podul si am ajuns la cealalta vama, ne-am dat jos din tir si am luat-o pe drumul nostru, pe jos pina in Ruse, care nu e chiar asa departe...

Da, stiu ca mai sunt multe prin imprejurimi, imi rau ca nu am ajuns nici macar la Ivanovo, dar era prea mult pentru o singura zi.
Masina nu prea cred eu ca o sa imi iau, pe bicicleta nu stiu sa merg, dar noroc ca mai exista totusi si autogari. Prin Ruse am vazut ca erau chiar vreo doua-trei...

Hm, sunt multe de spus si despre Bucuresti, nu l-as executa asa in doua-trei vorbe, e totusi un oras inepuizabil :-)...

GIURGIU spunea...

eh...cand mai aveti timp si chef de curse pe la russe, dati un semn, mie imi place sa merg iar daca am si eu timp putem merge impreuna.

norida spunea...

Bine, insa nu stiu cind va mai fi asta, a cam venit iarna, nu prea e vreme de colindat. Dar cine stie...
Poate infiintezi Asociatia romanilor calatori la Ruse :)

GIURGIU spunea...

asociatie :) hm....

eu as zice ca ar fi foarte fain iarna cu zapada in Russee, vezi aici onlice orasul : http://www.ruseonline.info/main_en.htm

norida spunea...

Da, e o idee si cu zapada asta, uite ca nu m-am gindit...

Anonim spunea...

salut,
cineva stie cat costa un billet de tren sau autobuz din bucuresti pana la ruse?
mersi

GIURGIU spunea...

pai un bilet era ceva de genul 50 de lei cu taxa de pod inclusa dar... asta era acum ceva vreme iar lucrurile se schimba des la noi. Cat despre pret de tren, poti calcula online pe site-urile specializate peasa ceva, poti gasi si site-uri romanesti considerand ca bulgara este mai dificila.
Succes, si cand aflii sa ne spui si noua si celor ce cauta ca si tine. :)

Anonim spunea...

Am o rugaminte, mai esti la curent cu orarele microbuzelor? trebuie sa ajung la veliko tarnovo si nu stiu cum sa combin transportul de la bucuresti incolo si inapoi (exclus tren).
Ar fi pieptanari-giurgiu, apoi giurgiu-russe si la russe ma sala chiar la autogara, pot gasi curse spre VT? Cum trebuie sa ma leg de Giurgiu ca sa prind russe?
Scuze ca pun intrebari off topic, dar pari o persoana amabila si informata!
Alinda

Arhitect Peisagist Alexandru Gheorghe spunea...

aici autobaza giurgiu, habar n-am!
adica nu stiu sa mai fie microbuz spre russe din Giurgiu, si nu stiu de unde ai putea lua spre veliko-turnovo.
Stiu ca poti lua de la Bucuresti direct spre Turnovo ceva dar nu mai stiu de la ce autogara. Oricum cel mai bine este prin agentie de turism sincer, merita pt ca esti sigura de o treaba, adica drum si cazare si nu costa deloc mult.
Orisicum daca vrei sa faci Bucresti turnovo intr-o zi nu prea mai ramane timp si de vazut, doar sa mananci ceva si sa te odihnesti 2 ore. Prin urmare recomand o noapte la Veliko Turnovo, si recomand o cafea la cafeneaua turceasca din centrul vechi comercial, au niste prajituri turcesti de casa. mmmmmmmm....
Sper sa te fi ajutat macar ..putin.

Alecs spunea...

Buna Alinda!

Ai reusit sa gasesti transport spre Veliko?


Multumesc

Related Posts with Thumbnails