miercuri, 25 februarie 2009

Giurgiu vazut de sus... Seria 1.

Era momentul si pentru asa ceva... mai ales ca eu vroiam imagini de comparatie, pe anotimp! :) Am impartit pe serii, deoarece am primit recomandari sa nu mai fac postari "kilometrice".Seria aceasta se concentreaza pe zona de vest si de centru a orasului Giurgiu, cu piata publica urbana, strazile si linia cerului acestui mic targ-oras, Giurgiu! Sa vedem daca va incanta....


In imaginea de mai sus, statuia domnitorului roman, Vlad Tepes, asezata aici in anii '90 (are o poveste aparte, si am sa o reiau intr-o postare separata); statuia este exact vis-a-vis de Primaria Municipiului Giurgiu, probabil fara legaturi directe dar...se mai intample sa mai zboare cate o "teapa" din acelasi loc...!Caracatita aia imbecila, sau ce-o fi, este una din multele ... chestii luminoase ce au invadat infimul stapiu verde al orasului...totusi cred ca de data asta era mai bine fara ele!Si in caz ca va intrebati de ce este parcarea asa goala, ei bine, au inceput sa ridice masinile parcate neregulamentar, da! avem si noi la Giurgiu asa ceva, si nu pentru ca oamenii sunt civilizati, ci pentru ca este inca o cale foarte usoara de a scoate bani de la fraieri, ca de! cine are cunostinte normal ca nu da nici un ban...


Centrul adminstrativ al orausului Giurgiu!
Cladirea alba din dreapta, monstrul alb, alaturi de cel negru au nascut in limbajul local o noua denumire pentru aceasta piata " la alba - neagra" - "la teapa"(ca tot v-am spus mai sus...), iar pe vremuri se mai spunea "la asco".

Cladirea alba= Consiliul Judetean, cred ca si Prefectura, Muzeul Judetean Teohari Antonescu Sectia ETNOGRAFIE, organisme ale CJG si Consiliului local Giurgiu. In fine... mai este, urbanismul pt judet, arhitectul orasului, tot aici, adica data e sa dam cu pietre in cineva, e bine sa stam la usa acestei cladiri!

Cladirea neagra= ceva cu finante, taxe.... nu prea stiu! am sa ma informez mai bine...nu vreau sa spun mai multe prostii decat spun eu de obicei!

Cladirea galben pipi cu acoperis sangeriu = Primaria Mun. Giurgiu. jbang!



Cararui...si Strada Bucuresti, cu cateva case foarte vechi... habar n-am daca sunt clasate, dar banuiesc eu ca nu prea sunt! eh! cine baga de seama?




Cel mai mare reper vertical al orasului Giurgiu, vizibil de la 10 Km distanta (daca nu si mai mult, gandindu-ma la Stanesti) - Furnalul mare al Centralei Termice Giurgiu (CET - SCUT), si la baza mastodontului, ruinele Combinatului Chimic Platformele 2 si 3 ("Verachim" se mai spunea...)




In spatele cladirii CJG... cu pizzeria unde pica tot vizitatorul, servire, ca la Giurgiu, na, nici nu vreau sa fac reclama, nici sa le dau in cap, cert este ca este un loc in care este preferabil sa mergi decat in alte locuri in Giurgiu!BLOCURI BLOCURI BLOCURI.....pana unde s-ar fi dus comunistii "vizionari" giurgiuveni cu dezvoltarea asta???? ar fi fain sa vedem cateva planuri!nu-i asa?



Fotografia mea preferata din aceasta serie, galbejoara este Biblioteca I.A. Basarabescu - Giurgiu, sectia Sala de Lectura... o cladire monument arhitectural si istoric, acum o senzatie interesanta, o surpriza (placuta sau nu), cert este ca.... primele secunde cand o vad imi place, ma surprinde, ma face sa rad; apoi.... mai bine grabesc pasul ca... mi se cam face rau! oricum... intra clar in topul celor mai bengos spoite cladiri din Giurgiu! In plan secund, suportii tevilorce plecau din Combinatul Chimic Platforma 1 si CET - mic (de vara) , toate in Insula Ramadan (dintre canal si Dunare), si s-ar vedea pe acolo si Lacul cu cenusa! daca nu stiti zona... mai cercetati pe blog, pentru ca am tot adus aminte de ele! Si in spate de tot " in fund" este Bulgaria - dealuriel de langa orasul Russe inzapezite!




Noi copnstructii, recladirea ruinelor comuniste, o regenerare urbana de mare impact vizual, eu ma declar profund inpresionat de peisajul de mai sus! Ruinele parca arheoloogice ale unei fundatii de bloc comunist si puietii imbecilitatii arhitecturale, ce ranjesc vesel si pe ploaie, "pentru ca sunt galbene"! da....



Din seria ce urmeaza.... Giurgiu vazut de sus si Dunarea,.... In imaginea de sus, apare linia cerului ce defineste orasul Giurgiu, ce in mare parte are un regim de inaltime de P+2, de regulam si Combiantul Chimic Russe + Centrala Electro Termica Russe + Fabrica de Uleiuri, o linie ritmata cu cateva ruperi impresionante, cred ca furnalele au peste 80 metrii inaltime!Imi pare rau ca nu era suficient de frig sa fi fost sobele aprinse in casele oamenilor, ar fi iesit mai faina fotografia!
Orisicat.... eu sunt de parere ca merita aratate imaginile acestea, si realizata expunerea asta GIURGIU VAZUT DE SUS...

care v-a facut sa radeti si care nu..???

8 comentarii:

Anonim spunea...

Pai pe mine m-au facut sa rad unele comentarii mai ales cel despre biblioteca- sala de lectura.
Ce culori au pus astia pe cladiri!
Zici ca e sala de lectura a lu' Iulean Imparatu Tganilor:D.
Mai e si o istitutie a Statului.
A nins la Gr?

Cris-sys.

GIURGIU spunea...

nu n-a nins, am vorbit eu cu baietii clonatii sa dea cu spuma de ras pe unde faceu poza, sa zica lumea ca e zapada!

Ma bucur ca ti-au placut!

xfbcb spunea...

Ultima poza e absolut superba!!! Can i has it? :D

Anonim spunea...

Frumos draga domnule, frumos! Desi la prima vedere putin trist in amestecul respectiv de cenusiu si alb topit, Giurgiu asta e, cu bune si rele. Perspectiva oferita, la propriu si la figurat ofera un "unghi" de vedere diferit asupra punctelor de interes. Ar fi mai frumos Giurgiu poate vazut vara... dar asta sunt detalii.

Anonim spunea...

Bine ca esti cu ochii pe ei . E de admirat perseverenta si tenacitatea cu care te ocupi de acest blog.

GIURGIU spunea...

multumesc! ce pot sa spun fac tot ce-mi sta in putinta sa duc la capat visul meu, si sa sa amendez idiotii din Giurgiu la care nimeni nu se uita, pe care parca nimeni nu-i vede ! Ma bucur sa vad ca cineva este interesat totusi, pentru ca de multe ori am senzatia ca vorbesc cu nimeni!

veone spunea...

In armata, am stat un an in Giurgiu (1987), muncind pe santierul combinatului chimic, dar mergean uneori si la concerte sau piese la teatrul Ion Creanga (asa ii zice, nu?...). Am ramas mereu cu o nostalgie fatza de oras si din motivul asta ma intreb daca nu exista cumva poze cu orasul si combinatul in perioada aceea...
Imi plac pozele postate de tine, chiar daca nu recunosc mare lucru dupa atata timp, dar si preocuparea ta asidua :)

GIURGIU spunea...

Salut Veone. Teatrul se numeste astazi Valah, si nu mai este deloc activ, aproape inchis. In '87 masinaria comunista tot mergea la Giurgiu, valuri de biciclisti treceau la ore fixe catre si de la munca. Astazi majoritatea au disparut.

Poate ai timp sa vorbim mai detaliat despre experienta ta la Giurgiu in '87, mi-ar placea sa stam de vorba si eventual sa scriu ceva pe site. Daca te intereseaza si vrei sa facem un interviu mailul meu este :alexghemail@gmail.com, da-mi un mail si comunicam asa, sau ne intalnim dece nu.

Merci de vizita, te invit sa mai rasfoiesti blogul, o sa gasesti mai multe imagini vechi cu Giurgiu, din pacata nu dispun de foarte multe imagini din perioada "de aur" ci mai mult m-am concentrat pe perioada razboaielor si inceputul comunismului, momente ce au modificat ireparabil peisajul urban giurgiuvean, aspectul ce ma preocupa cu preponderenta.

Related Posts with Thumbnails