joi, 4 februarie 2010

Impactul dezastrului transportului de persoane Giurgiu-Bucuresti

Cu putina rabdare, si timp putem afla defapt ce impact poate avea un joc politic - economic asupra vietii a mii de oameni.
Ignoranta pe voturi, mizerie si nesimtire, de la ministrul Berceanu un jmecher tupeist ce se tine de pariuri, pana la ai nostrii deja cunoscuti giurgiuveni tupeisti cu nesimtirea la vedere. Doua poduri peste Arges si nici unul nu poate fi reparat in 6 ani?
Nepasare si interes personal, promotorul.

Va ivit sa urmariti emisiunea ce urmeaza de la Antena3:



mai departe...




si ultima parte a emisiunii care vorbeste despre o ruta mai importanta Bucuresti - Sibiu si un caz similar al unui pod cazut.

30 de comentarii:

Night Elf spunea...

Prea mare nesimtirea. Am auzit ca podul catre Giurgiu s-ar fi oferit Armata sa il faca in 6 luni, doar ca nu se stie de ce a picat proiectul. Oricum, eu nu am mai mers cu trenul la Giurgiu de ... 7 ani cred.

GIURGIU spunea...

sunt interese pe toate planurile. pai mii de oameni folosesc microbuzele in loc de trenuri. Firme precum Nelma Tour si LeonTrans, buni prieteni cu primarul, au avut enorm de castigat din monopolul de Bucuresti Giurgiu, defapt pe o halca de 60 de km de coridor paneuropean, pentru ca nu doar giurgiuveni si bucuresteni circula cu acele microbuze.
Interese multe, distrug si amarasc situatiile din comunitatile rurale, cresc cheltuielile si probelemele dar nu dau doi bani defapt pe cei din jur. Tin minte cum mergeam ca vitele cu microbuze mizere tot cu 15 lei fara bilet, inghsuiti. nu verifica nimeni nimic, mizerie in politie, mizerie in primarie si tot asa. Nu se ocupa nici macar de decenta transportului daca tot e monopol si veniturile sunt sigure.
Dar nu mai fac nici fomistii astia atatia bani, au ramas oamenii fara servici, nu se mai renteaza sa dai milioane la microbuz cand salariu este tot atat. prosti facuti gramada, oameni care fac banii prin influenta si abuz nu in mod inteligent, cu un management inteligent si cu marketing si respect pentru client. dar... romanii dau bani, poate ca le place!

madalina spunea...

vorbeam cu prietenii mei din pitesti si ei imi spuneau ca platesc 13 lei pe 110 km... diferenta e ca ei au trenuri pe ruta respectiva...

liviu spunea...

Nici un microbuz care circula pe ruta Giurgiu-Bucuresti nu este de transport persoane. Toate au fost de transport marfa si adaptate pt. transport persoane. Microbuzele pt. persoane sunt confortabile, pe perne de aer, etc. Astia au bagat in ele scaune pt. chinezi, ca eu abia am loc pe 2 scaune, si cu genunchii la gura. Bine ca le-au inlocuit cu mini-autocarele alea turcesti, care si ele sunt vai de mama lor, da' nu se compara cu microbuzele.
Pe de alta parte, sa stiti ca nici unul din astia cu firme de transport, nu e prieten cu primaru'. Ala nu are prieteni. Pentru el nu exista decat sclavi platitori de taxe si sponsori. La el totul se rezuma la supunere si bani. Si cred ca-i jupoaie de bani pe transportatori, de aceea e tariful asa mare.

Alex, crede-ma ca giurgiuvenii platesc pt. ca n-au incotro, nu ca le place.Stim cu totii ca e mai scump decat ar trebui, da' ce sa faci?

Andrei spunea...

oricum ar fi nu pare ciudat ca nu exista decat doua firme de transport persoane? ...si nu m-ar mira daca de fapt e doar una singura...sau ma rog cine e in spate...nu se vrea a se face ceva pentru ca deja haturile sunt in mana cui trebuie (sau cui nu trebuie)...asta e..banutu s-a dat, se da, se va da, nu e nicio neregula, asta e tariful...totul facut simplu si eficient. nu te poti revolta, nu ai alternativa...deci astepti vrei nu vrei microbuzele din juma' in juma de ora.
asa cum spunea liviu nu exista conditii civilizate. pana la urma ceea ce se intampla acolo undeva sus ar trebui sa nu ne intereseze prea tare, cine, ce, cum daca lucrurile ar fi ok pentru calatori...dar de ce nu se face ceva ca lumea? de ce in cei 15 lei sa nu am parte de conditii civilizate de transport?
poate ca in viziunea lor calatorii nu mai au nevoie de nimic si ca a calatori ascultand manele, cu un umar in gura sau mai stiu eu ce sacose ale unora sau altora luati de pe traseu ca deee...acasa familie mare remuneratie dupa buget...si ca pana la urma 15 lei e pretul corect.

Sictireli spunea...

Mafia balastierilor l-a surpat. S-a scos agregat de la baza pilonului si astfel s-a surpat. Nu i-a intrebat nimeni de autorizatie. Mafia balastierelor este una cotata la circa 3 sau 4 miliarde de euro. Greu sa ii traga cineva la raspundere pe patronii balastierelor. Au venit la Giurgiu tot soiul de gargaragii care s-au lovit cu caramida in piept ca rezolva situatia. Nu a fost prefect sa nu se laude cu asta, nu a fost deputat sau ministru sa nu se laude cu asta. Nicte gargaragii, cu totii interesati sa traga ceva folos personal.

GIURGIU spunea...

cum necum au reusti si reusesc sa-si bata joc de oameni si de vietile lor de 5 ani incoace, aprope 6.
Majoritatea giurgiuvenilor stiu ca podul a cazut din cauza inundatiilor, de unde au pornit aceste zvonuri, pai de la ziarele de zvonaci din zona.
Podul de la Gradistea a cazut datorita exploatarilor de nisip dezorganizate ,ilegale si cu permisia indirecta a organleor incompetente si totusi avizate ce se fac ca administreaza zonele umede si ne prostesc cu acte ce vorbesc de ecologie cand exploatarile continua sa distruca, sa demonteze si sa anihileze orice posibilitate de habitat sanatos in zona.
Deci inca o data, sa nu credem ca autoritatile au fost pregatite dar podul a cedat saracu', dimpotriva se stie, mai ales ca fix langa podul vechi de peste 100 de ani de la Gradistea exista unul neterminat pornit evident in perioada comunista cand exista totusi respect pentru multe lucruri si chiar si pentru oameni in putinele cazuri.
Multumim!

k spunea...

Pe toata perioada facultatii, 4 ani de zile am facut naveta gr-buc cu 'microburile'. Nu exista luna in care sa nu tastez plangeri in mailuri catre toate institutiile abilitate. Ma legam de orice neregula facuta de maimunele leon trans/nelma tour, si aveam 'material', cu ceva rezultate.
In primii ani existau 'curse pirat', aparea inainte de ora normala a plecarii cate o ceafa lata bronzata, din tagma, cu cate un microbuz de carat cartofi recarosat la mangalia, incarca repede cati insi prindea si pleca, incasa banii dupa ce tragea pe dreapta in afara orasului, fara sa imparta si biletele de calatorie, apoi urma o calatorie in mare viteza prin toate gropanele, intr-o bezna desavarsita si judecand dupa comportamentul soferului la vederea cate unui echipaj de politie, bezna aia ascundea probabil faptul ca maimutoiul cara persoane. Mereu aveai cate o maicuta batrana cu brau de lana care iti statea in cap sau iti punea o papornita in brate - existau mereu calatorii la jumatate de pret(parca) in picioare, pe verticala, pe culoar. Am prins o perioada in care inca nu cazuse piciorul podului de la Gradistea si calatorii de pe culoar erau cat de cat sporadici, ce a urmat dupa a fost crancen. Daca prindeai o cursa din asta cu zer alunecandu-ti pe mana, cu cate o gheara infipta in spatarul scaunului langa scalp la manevrele de ocolire a gropilor, cu declicul butonului care comuta de pe radio pe casetofonul cu manele, cu lipsa de aer vara, intrai asa intr-o zona de dezumanizare cumplita daca nu aveai stomac. Brrr...

Stiu ca se mai imbunatatise situatia in ultimii ani, curse regulate, calatori numai pe scaun, mereu primeam bilet, existau echipaje de control transport persoane, parca mai puteai inchide un ochi cand lipsea caldura iarna si cand nu puteai respira de cald vara.

ionelmuscalu spunea...

Domnule, te citesc de mai multa vreme. Pentru ceea ce imi place de la acest blog, iti transfer un premiu pe care l-am primit de la Sictireli. Sper sa nu te deranjeze. Il gasesti in ultima mea postare. Acolo este si regulamentul de utilizare a premiului.Cu urari de bine!

GIURGIU spunea...

k... ce sa zic, am o povestioara amuzanta oarecum legat de mersul pe culoar.
In anul 2 de facultate, plecam pe la
21.00 cu trenul din Gara Progresu, aglomeratieeeee fraaate ceva de speriat. Om langa om, cu te miri ce infipt pe te miri unde, bagajele bagate in veceu, inghesuiti incredibil, si culmea cu bilet in mana. Asta se intampla datorita faptului ca numarul de bilete cerea practic doar 3 vagoane, dar numarul de calatori era poate de 4-5 ori mai mare, prin urmare restul cu nasul. Eu fiind intarziat nici ca am prins ceva bun, defapt oribil.
La statia Jilava, adica prima, exact cand a plecat trenul, am simtit ca ma ia usor si am lesinat. singura data cand am lesinat. au tras semnalul de alarma, m-au scos ca in concert rock asa.. pe sus "stage dive" , si am ramas pe peronul jegos cu prietena mea si cu geanta de voiaj in poale. Eram cofuz , nu stiam ce s-a intamplat. In fine trecand peste detalii inutile, ma sui in rata sa ajung la microbuze, avea gauri de 20 de cm in podea, praf de parca asta ii era rolul, am crezut ca nu ajung acasa, gata.
In final... am luat un damas inghesuit si imputit dar am reusti dupa 3 ore sa ajung in provincie.
Concluzia ni asa, ni asa. Si daca fac podul trebuie sa refaca si garnitura cu tot cu trenuri.
Pentru mine calculele au fost simple, am facut efort am o masina de la bulgari, dau pe benzina pana la bucuresti fix 15 lei si mergem 4-5 insi de la poarta pana la poarta din capitala, fara batai de cap. cam asa....
Ce zic eu... am vazut ca e o scoala de parapantism la Daia, cred ca e mai distractiv si cam la fel de scump, ce ziceti? sa aterizam cu parapanta direct pe balcon in Militari sau in Berceni :P ar fi ceva.

Domnule Muscalu, multumesc pentru calificare, din pacate nu pot concura la acest concurs pentru ca sunt in genul de cerc ce nu cred ca ar prinde. dar multumesc inca o data!

nicole spunea...

De cate ori trebuie sa merg cu microbuzele in capitala patriei am o teama in suflet. Aproape tot timpul dau peste soferi care vorbesc la telefon, asculta manele si incalca regulile de circulatie. Sunt indolenti si lipsit de respect fata de pasageri adica soferi de sambata si duminica. 15 e lei e prea mult pentru a indura cele mentionate.

ionelmuscalu spunea...

Domnule, premiul ti l-am dat. Ca il iei sau nu, nici nu mai conteaza... fiindca nu se reporteaza, ca sa fie dat dublu, triplu sau de x ori cuiva care plateste oalele sparte, dupa alegeri ca la Loto.Asa ca ramani dumneata cu Premiul pe care mi l-a dat mie Sictireli si sa stii ca nu e nici Caritas, nici dormi linistit, cineva, FNI-FMI, vegheaza, fiindca suntem oameni rasariti si inteligenti, nu ne bagam in piramidale!Credeti dumneavoastra ca eu ma invart in cerc? Eu nu cred, ca-mi sta in fire, dar cred ca verific ceea ce fac si e bine, fiindca sunt eu singur dator sa am propria-mi grija! Cat despre premiu, nu e in bani, ci e orecunoastere:uneori imi place acest blog!

covanea spunea...

circula la un moment dat o informatie cum ca o doamna nepoata a lui base ar fi in spatele Leon- trans.nu-sh ce sa zic...
insa stiu sigur ca daca ar aparea peste noapte o firma de transport cu niste preturi mai "fair" nici n -apuca sa -si faca hartiile de demaraj.sunt sufocati in fasa.n-ai loc pe felia lor .Leon trans e dumnezeu pe roti frate.cel putin in giurgiu.si cu dumnezeu nu te pui.nu-ti convine?ia trenul!ia vezi pana unde te duce?

nicole spunea...

Eu ma gandeam sa ma pocaiesc o vreme, ma pun bine cu fratii americani si in cativa ani imi fac un parc auto. Mai dau niste spaga pe la d-nii cu licente, impun monopolul si m-am scos.
Leon Transii cam asa au facut si uite unde au ajuns.

GIURGIU spunea...

nicole in cazul asta eu iti doresc succes. nu mi-ar strica sa stiu pe cel care detine monopol pe transportul de persoane Gr-Buc, cum e traditia la noi in Romania as avea avantaje nu? adica ne ajutam intre noi ca romanii :P

Berceanu Radu spunea...

Buna ziua, in cadrul Ministerului se discuta aprins in legatura cu refacerea si modernizarea caii ferate Giurgiu-Bucuresti.
Unul din sustinatorii cei mai activi ai proiectului este chiar Ministrul Turismului, Dna. Elena Udrea.
Se are in vedere reluarea circulatiei pe cale ferata dubla, pe relatia Ruse - Giurgiu Nord - Comana - Bucuresti Progresu - Bucuresti Filaret, cu trenuri tip automotor la tarife de transport periurban. Pana in anul 2012 se va face devierea traseului pentru a atinge viitorul aeroport de la Adunatii Copaceni.

GIURGIU spunea...

bai radu bercea, cred ca... nu cred. Avioane la Adunatii Copaceni, trenuri la pret mic si calitate buna, si Udrea in sanii goi (aoleu asta nu era in lista).in fine... se intelege... de Udrea...:P
da... deci speranta moare ultima, adica moare incet, in chinuri luuuungi si profunde!

Berceanu Radu spunea...

Atat aeroportul cat si tronsonul de cale ferata reprezinta obiective interes national, asadar se vor realiza.
Speram ca vom putea respecta aproximativ graficele stabilite, desi intarzieri vor exista cu siguranta.

GIURGIU spunea...

da sigur si porcii zboara!
Dar lasa neamule romanesc nu plange ca esti ingorat, ca esti intr-o tara mizera fara valori si fara identitate, cu o calitate a vietii in plin picaj pentru ca ne va mantui SC. Biserica Ortodoxa SRL. cu nou si megalomanica catedrala a neamului nostru, si anume Catedrala Mantuirii.
Deci daca vorbim de matuire teava directa catre iertare este acolo , asa probabil se explica si nevoia de jumatate de milion de euro pentru opulenta si inutila constructie. Cred ca o sa dea bine in poze, nu?
Cat despre aeroport si cai ferate, nu stiu cine esti dar pot spune ca mai trebuie sa citesti pe ce s-au alocat fonduri anul acesta de la Min. Transporturilor, si vei vedea ca nu sustine pledoaria ta ... in fine glumim si noi, ce mai putem face?

Si totusi eu inca nu pot sa scap de faza cu Catedrala care va mantui neamul romanesc, bai... Neamul nu... doar pe Gigi Becali. Mda...

Berceanu Radu spunea...

Reabilitarea se va face cu fonduri private, mai precis donatii.
Astfel, cel mai important contribuitor, dupa cum mentionam, va fi Dna Nuti Udrea. Printre altele, 50.000 Euro, obtinuti din vanzarea posetei marca Louis Vuiton, vor fi folositi la reabilitarea Garii Comana. iar banii obtinuti din vanzarea a 2 perechi de pantaloni Gucci vor acoperi refacerea Garii Fratesti. Colectia de bluze Dolce & Gabanna contrafacute, cumparara din Europa, va duce la reconstituirea peronului Garii Sintesti.
Treptat, cu ajutorul Dnei Udrea, se vor face si alte lucrari. Presedintele Traian Basescu a hotarat ca podul de la Gradistea sa se inlocuiasca prin ancorarea fostului distrugator Marasesti, actual fregata, care va fi strabatut de la prova la pupa de o cale ferata, iar pe puntea de comanda se va deschide un club unde vor concerta artisti cunoscuti ca Adi Minune, Vali Vijelie si Guta.

GIURGIU spunea...

genial scenariu, sper sa devina real, as fi super incantat! :P

Andrei spunea...

si eu zic ca presendintele sa astepte cu paine si sare turistii care vor da astfel navala si prin poarta de sud a tarii sa ne vada in toata splendoarea noastra.

GIURGIU spunea...

stai fara nici o nadejde, pentru turisti Romania se termina la Bucuresti,poate Dobrogea ce mai e nitel cunoscuta, in rest totul este o nebuloasa de parca in sud e tot gunoiul tarii. A! stai, chiar este! :)
Presedintele cu paine si sare, udrea cu port jartiere roz si boc cu tartine de magiun si vor navali turistii! :P

Andrei spunea...

si noi, pleava, cu stegulete si cu un zambet tamp pana la urechi! traiasca romania! ura! ura! ura! sa traim bine...pana la loc comanda!

Anonim spunea...

ce cap tare ai, Ghe!sa distrugi semnul de circulatie! si mosneagul sa moara de inima de la impact!Super!? Vreau imaginea din mijloc cu str Garii dupa 1918!breazu

Offshore spunea...

este foarte ciudat sa vezi cum autoritatile iti dau premii pe blog, in loc sa aiba in vedere o problema esential. Nu cred ca are rost sa zic si eu ceva, de nesimtire, de primar, de faptul ca primesti taloane de la facultate pe care nu poti sa le folosesti, si nici macar la microbuz nu ti deconteaza. singura solutie ar fi sa ne strangem mai multi si sa luam atitudine, daca stam aici si ne dam cu parerea nu rezolvam nimic.

GIURGIU spunea...

Facem multe fiind aici si dicutand, iar cel mai important, ne cunostem, aflam ca suntem si asa putem incepe sa ne adunam cum spui tu. Altfel cum ar putea oamenii sa se grupeze? trebuie un grup mic, o celula de la care sa porneasca. Deci>? eu sunt aici! si pot fi si cu o petitie in mana sau o plangere sa o pancarda... :) deci?

Offshore spunea...

pai pune un manifest pe prima pagina si vedem cine se inscrie. eu unul ma bag!

GIURGIU spunea...

Eu iti propun altceva scrie tu un manifest, si facem un poll pornind de la ce scrii tu, eu unul nu mai am vana sa scriu acum, sicer am cam obosit . :) astept.

Offshore spunea...

Nu cred ca am initiat eu totul.In primul rand, eu sunt rupt de Giurgiu, iar blogul meu are un alt specific, nu pot sa-l antrenez cu lucruri care tin de politica. Normal era sa fie scris un manifest de cel care a deschis un drum, si eu veneam alaturi de tine asa cum puteam. Acum, ca sa preiau eu o singur o lupta este fara de sens.

Related Posts with Thumbnails