luni, 26 mai 2008

PROPUNERE PETITIE

imagine preluata de pe site-ul ziarului "Romania libera"


Dragii mei, dupa cum unii stiu, prima linie de cale ferata de pasageri din Tara Romaneasca este linia Giurgiu-Bucuresti.

Dupa cum unii sitiu, acesta linie nu mai este functionala din anul 2003, adica de 5 ani.
In 2003 la una din inundatiile provocate de cretinii care defriseaza, cretinii care polueaza si mai ales cretinii care au retrocedat terenuri in paduri, podul de la Gradistea a fost distrus.
Pe vremea aceea se promitea cum ca in 2004 dupa ce intram in UE, se rezolva problema. Nu am intrat nici in UE si nu a aparut nici un pod mai frumos, si mai voios.
Iata-ne si in mult dorita UE, dar podul tot nu-si face anuntata prezenta.
Motivul?
Coruptia ,la un anumit nivel administrativ, in primarie, in cadrul CFR, si in ministerul transporturilor si indulgenta romanilor, si mai ales nepasarea giurgiuvenilor ;
iata-ne platind 12 lei pentru 60 de kilometrii parcursi cu microbuzul.
Acum, Gara Giurgiu, functioneaza numai cu plecari prin Videle - Teleorman; deci, ca sa te duci undeva mai departe sau sa ajungi la Bucuresti, trebuie sa treci prin alt judet.
Cu siguranta e anormal si strigator la cer.

Am avut ocazia sa discut cu cei de la primarie despre aceste aspecte , comunicandu-mi-se cum ca aceasta problema tine de consiliul judetean, CFR si ministerul transporturilor, si ca la nivel local nu se poate face dacat presiuni catre cei mentionati mai sus.
In aceste conditii, adaugand dorinta unora sa transforme Gara Giurgiu in muzeu si sa mute acest tip de transport la cativa kilometrii, si anume in Giurgiu Nord, propun sa luam atitudine.
Facem presiuni si putem obtine foarte multe.......................................

Petitia propusa se refera la:

-recladirea podului de la Gradistea
-repunerea in funcitiune la liniei ferate Giurgiu - Bucuresti Progresu
-reconditionarea liniei ferate in vederea facilitarii transporturilor
persoane si marfa si cresterea nivenului de tip de transport.
-schimbarea vagoanelor cu vagoane ce respecta normele europene si mai ales respecta omul si intergritatea lui.
-Realizarea unui muzeu al cailor ferate in Gara Giurgiu si punerea in functiune a unui tren de epoca, cu circuit Giurgiu - Bucuresti Progresu, tren cu caracter turistic, avand curse lunare.
-Realizarea unui parc dedicat muzeului Garii Giurgiu pe spatiu viran din zona garii.

-Stabilirea unui pret al biletului de tren, rezonabil,respectiv pana in 10 lei, si a unui timp de parcurgere rezonabil, respectiv pana in 1 ora si 30 de minute.
-Reconditionarea GARII Giurgiu Sud, si stabilirea acesteia ca obiectiv turistic si protejarea monumentului si realizarea unei zone verzi de tampon intre zona garii si zona industriala invecinata.

Petitia se doreste a fi trimisa la:
Primaria Municipiului Giurgiu
Consiliul Municipal Giurgiu

Consiliul Judetean Giurgiu
Ministerul Transporturilor
Ministeul Culturii si Cultelor

Uniunea Europeana : - drepturile omului
- protejare sociala
- promovarea turismului
- transporturi
- educatie

Avand in vedere numarul foarte mare de persoane care foloseau aceasta linie, avem sanse de reusita foarte mari.
Daca aveti cerinte de adaugat la petitie va rog sa nu ezitati, le vom dezbate inclusiv pe cele expuse mai sus, prin commenturi la aceasta publicare.


Planul de semnare al petitiei va fi discutat daca se arata suficiente personae interesate in acest subiect si in doleantele de mai sus.

Imagini din trecut:

GARA GIURGIU:
"In Principatele Române construcţia de drumuri de fier a început prin câteva linii construite de concesiuni străine şi anume: Barkley, Strousberg şi Offenheim. Concesiunea Barkley la 1 Septembrie 1865. Sub Domnitorul Alexandru Ioan Cuza, Guvernul român concesionând construcţia companiei engleze John Trevor-Barkley, linia între Bucureşti-Giurgiu, linie terminată la 26 August 1869, când Regele Carol I a putut pleca cu primul tren românesc de la Bucuresti la Giurgiu, continuând drumul spre Viena, cu vaporul pe Dunăre."
Venera DUMITRESCU-STAIA - SURSA


Gara Giurgiu Sud:

9 comentarii:

Andreea spunea...

Ai dreptate! E strigator la cer modul in care a fost tratata aceasta problema, mai ales avand in vedere importanta istorica a liniei Giurgiu-Bucuresti. De asemenea mi se pare nejustificata indiferenta cu care populatia din Giurgiu priveste aceasta problema, pana la urma este dreptul lor sa ceara refacerea podului.
Multa bafta cu petita! Ai sustinerea mea, desi eu nu sunt din Giurgiu.

laur spunea...

Cum se face ca pretul biletului spre Bucuresti este pt toate firmele de 12 lei :) si ca se pleaca ordonat, o firma dupa alta. Pai, normal, asistam la o situatie de oligopol, in care, cativa detin controlul absolut al ofertei. Din pacate, nevoile persoanelor care fac drumul regulat, nu permit utilizarea liniei feroviare pe motiv de timp. Mi se pare f frumoasa ideea cu trenul de epoca. Toata lumea se grabeste, Progresu e la marginea Bucuresti-ului :( nu cred ca are viitor!

Maria-Andreea spunea...

Pai si...?
Ce facem? sustinem poluarea, cresterea accidentelor, siguranta redusa din microbuze,monopolul transporturillor extra urbane si nationale?
Dupa cum am spus, dezbateam nu incheiem subiectul!

Andreixp spunea...

De mult caut o persoana interesata de Giurgiu Online (si nu numai), pentru ca singur imi e foarte greu sa pornesc la drum.
Detin domeniul orasulgiurgiu.ro, detin hosting, detin cunostinte in ale webdesignului, am si un mare entuziasm sa fac ceva frumos pentru Giurgiu; doar ca pana acum nu gaseam omul cu care as putea colabora.

am in plan cel mai complex site al giurgiului, care insa nu va avea nicio apartenenta politica.
un site pentru tineri (interactiv)... dar care sa ii ajute si pe saracii straini care tranziteaza Romania prin punctul de trecere Giurgiu-Ruse.
Emailul meu este : andreixp @ gmail.com (fara spatii)

astept un raspuns
cheers

Liviu spunea...

daca mai este de actualitate Petitia, sunt si eu dispus sa dau o mana de ajutor.E adevarat ca linia Giurgiu- Buc. Progresu nu mai poate avea succes la giurgiuvenii din oras, dar macar pentru cei din satele de pe traseu ar trebui reparat podul. Singura sansa ca podul sa fie reparat, ar fi ca D-l Spoiala, (stiti voi care,)sa-si cumpere un tren.

giurgiu spunea...

Nu mai e valabila petititia, din motivele cat se pote de evidente! dezionteres general...

Anonim spunea...

hi, how are you? synthroid online [url=http://dotnet.org.za/members/cheap-synthroid-online.aspx]cheap synthroid[/url] http://dotnet.org.za/members/cheap-synthroid-online.aspx online

Anonim spunea...

:| http://community.milwaukeemoms.com/members/Cialis-_2D00_-Canadian-Healthcare.aspx cialis india, :?:, http://cciworldwide.org/members/Canadian-Healthcare.aspx prednisone prostate cancer, :dance:

Anonim spunea...

:happy: http://community.milwaukeemoms.com/members/Cialis-_2D00_-Canadian-Healthcare.aspx u 11146 cialis, :worthy:, http://cciworldwide.org/members/Canadian-Healthcare.aspx prednisone for pets, ;-)))

Related Posts with Thumbnails